Visa ett inlägg
Gammal 2018-01-13, 18:08   #1
Pejij
guaxickn
 
Pejijs avatar
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 1 704
Post Som man lyfter får man ligga.

För ungefär fem och ett halvt år sedan skrev jag ned mitt senaste pass i min gamla journal. Då hade jag tränat ett par år och hunnit med att tävla två gånger i styrkelyft och en gång i bänkpress.

Sedan dess har jag inte gjort särskilt mycket träningsrelaterat. Jag har skaffat ett par barn, en sambo, ett hus och en hund, men inte tränat. Nu är dock tiderna förändrade! Sedan 1 november har jag kommit igång igen, och har nu siktet fast inställt på att komma tillbaka till mina gamla glansdagar igen.

I början av 2011 tävlade jag som junior (född 1991) i både styrkelyft och i bänkpress, i viktklass -83kg. Mina bästa individuella lyft från mina tävlingar är dessa:
Knäböj: 175 kg
Bänkpress: 125 kg (135 kg utan stopp på träning)
Marklyft: 200 kg

Jag väger fortfarande ungefär 80 kg, fördelat på ungefär 176 cm, men är betydligt svagare nu än jag tidigare varit. Nu ska jag tillbaka till min gamla glans. Jag har i dagsläget ingen ambition att börja tävla igen, utan jag vill helt enkelt inte behöva luta mig mot gamla meriter längre.

Jag kommer i kommande inlägg redogöra för mitt träningsupplägg och mina senaste pass.

Välkommen till min nya journal!

Senast redigerad av Pejij den 2018-01-13 klockan 18:16.
Pejij är inte uppkopplad   Svara med citat