Visa ett inlägg
Gammal 2018-11-17, 13:21   #10895
smerk
Lägg in nått kul
 
smerks avatar
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 1 654
Citat:
Ursprungligen postat av RassK Visa inlägg
Optimalt läge för att köra en bodyrecomp är 9-12% kroppsfett. Så jag hade definitivt pushat längre ner för att sen leangaina. Försöker du leangaina med sämre form än det så är det i princip dött läge och du blir bara exponentiellt fetare för varje procentenhet över det.
Känns riktigt segt att veta att man inte kommer gå framåt på över en månad muskelmässigt då man redan är ''nöjd'' med formen, men när man ser dina resultat så blir man ändå lite taggad på att dra igång

Jo jag har förstått att det är fördelaktigt att bulka med start från lågt kroppsfett. Jag utförde min första riktiga lean bulk med utgångspunkt från bra form och det blev rätt många kvalitativa kilon. Får väl se det som att man gör utrymme för kommande lean bulk.

Har du några allmänna defftips? Jag kan grunderna, och det kommer antagligen bara vara skönt mentalt för mig att deffa då jag verkar gå ned långsamt i nuläget på 3300 kcal, och slipper äta 4000kcal för att gå upp om innan. Det jobbiga är att hantera resultaten på gymmet.

Senast redigerad av smerk den 2018-11-17 klockan 13:24.
smerk är inte uppkopplad   Svara med citat