Visa ett inlägg
Gammal 2010-06-22, 17:52   #6
thomast
FUUUUUUUUUUUU
 
thomasts avatar
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 2 002
Citat:
Ursprungligen postat av z_bumbi Visa inlägg
Kolla att racket är tillräckligt högt, brett och djupt dvs kolla bl a om de går att köra militärpress, sumo och böj samt om du får en bra utgångslängd.
Det här och konstruktionen av golvet kommer att vara nyckeln för en bra träningslokal. Militärpress tror jag inte kommer bli en verklighet då taket är för "lågt". I värsta fall kan jag ta några steg ut i grönskan och pressa över huvudet där. Det kommer bli en hel del planering med mått på ställningar och rum.

Citat:
Ursprungligen postat av Pinglan Visa inlägg
Vi (läs min sambo) byggde powerracken själv och jag är skitnöjd med den! Nu är det så länge sedan så jag minns inte var vi hittade ritningen till den men jag vet att det var på något träningsforum någon hade lagt upp ritningen. Men du/ni kanske inte har möjlighet att bygga själva? Det blir dock rejält mycket billigare!

Vi var på några gymauktioner och införskaffade utrustning också, ffa vikter, gjorde rejäla klipp men det är ju inga Elekovikter förstås. Stången köpte jag dock ny Eleiko (svindyr men den är så bra så det är det värt).

Sen har vi hittat en del på blocket också.

Mitt störtsta problem är att träningslokalen ligger på övervåningen i ett uthus så det känns inte helt bra att köra tunga mark tex om man skulle råka tappa greppet...ännu har dte inte hänt men risken är väl att jag isf hamnar en våning ner Men att göra som du och ha gymmet på en betongplatta låter ju helt optimalt! Lycka till!
Det låter intressant! Har du bilder på powerracket och träningslokalen? Som det ser ut idag känner jag ingen svetsare.


Citat:
Ursprungligen postat av Starkkille Visa inlägg
Tack!

Citat:
Ursprungligen postat av Deceiver85 Visa inlägg
Träningsagenten AB är alltid värt att kolla in:
http://www.almcareplan.se/sv/index.html
Tack!
thomast är inte uppkopplad   Svara med citat