Visa ett inlägg
Gammal 2019-10-09, 22:13   #14
Brofessorn
Registered User
 
Brofessorns avatar
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 1 601
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Jag tror det senaste icke-troll inlägg som GW gjort måste ha varit förra seklet nån gång.
Jag grävde lite. Du påstår att det senaste icke-trollinlägg som GW gjort måste ha publicerats under förra seklet.

Punkt 1.
"Sekel (århundrade, centennium) är en sammanhängande period av 100 år. Ordet sekel, som kommer från latinets saeculum ('hundraårsperiod'), syftar vanligen på perioden mellan två sekelskiften. Sekelskiftet definieras i allmänt språk som tidpunkten då hundraårssiffran i kalendern byts, men i historiska texter syftar i regel bytet på när år XXX1 inträder. " [1]

Alltså påstår svenbanan att GW måste ha publicerat sitt senaste ärliga inlägg mellan åren 1901-2000.

Punkt 2.
Efter lite undersökning har jag kommit fram till att GW inte kan ha gjort det under sin nuvarande profil, eftersom det skapades 2004-12-05. [2] Mer än 3 år in på det sekel efter det som Svenbanan påstådde att GW postat ärligt under.

Men jag ska inte helt avfärda Svenbanan än. Avsaknad på bevis är inte bevis på avsaknad. Dessutom föddes GW i mars 1945 [3], så han kan mycket väl ha kunnat posta seriösa inlägg innan sekelskiftet -- men under ett annat konto.

Punkt 3.
Jag har kommit över komprometterande information som totalt avtrubbar påståendet att GWs senaste icke-trollinlägg postades under förra seklet någon gång. Kom ihåg, det förra seklet ägde rum mellan 1901 och ett inkluderat 2000.

Men all data jag tillhandahar antyder att Kolozzeum inte ens fanns under förra seklet. Den 7 maj 2001 bestådde sajten endast av en logotyp. [4]

Det är endast under 2002 som jag hittar underlag för ett Kolozzeum diskussionsforum. [5] Möjligheten finns ändock att ägarna använde sig av någon slags... anarkoprimitivistisk teknologi som inte kan förstås av moderna människor och datamaskiner, vilket håller vidöppet för möjligheten att det fanns ett forum innan sekelskiftet där GW kunde ha skrivit. Så jag skulle dra slutsatsen att det inte är helt omöjligt, men att det mest sannolikt inte är ett korrekt påstående.
Brofessorn är inte uppkopplad   Svara med citat