Visa ett inlägg
Gammal 2019-05-22, 09:28   #7482
Armed Dingo
Tack, god jul!
 
Armed Dingos avatar
 
Reg.datum: May 2013
Inlägg: 1 843
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Varys blev en idiot
Tyrion en moralpolis utan bollar
Jon en toffel
Jamie bara allmänt weird
Tormund och Brienne fick inte ligga
Daenerys ett psykfall
Bronne? Helt borta.
Arya blev en rädd tonåring helt plötsligt
Cersei fullkomligt orimlig.
Mountain bidrog med 0.
Jag ser det som karaktärsutveckling.

Tyrion växte upp, nu med livserfarenhet av vilken förödelse som skapas av makt och med ett tiotusen antal människors liv delvis på sitt samvete.
Jons handlingar var inte toffliga men han hade flera jävligt toffliga repliker och uttryck.
Jamie fick till slut inse att hans syster som han hållt av hela livet var en djävul utan chans till bättring men som han inte kunde sluta älska. Vem skulle inte bli förvirrad?
Tormund och Brienne fick inte ligga nej. Håller med om att det vart roligare, men tycker inte hennes personlighet matchar hans. Hon är för mycket storstadsriddare och karl för Tormund. Men tycker de lät Tormund spela över och gjorde sig fjantig, vilket han inte var förr.
Daenerys utveckling blev dåligt presenterad, enig.
Förstår inte varför Arya skulle uppfattas som rädd?
Cersei vs DS borde varit mer aggressivt och personligt innan det slutade som det gjorde.
Mountain fick möta sin bror efter alla dessa år. Tyckte det mötet var något av det fetare på hela näst sista avsnittet.


Håller i övrigt med mycket av det svenbanan sagt. Hade velat se mer av Night king. Mer personlighet i slutet. IMO är intelligens mer ondska än ett monster, och nu kom aldrig en intelligens fram. Bara en zombie med overpower. Synd.

Håller inte med expressen alls om att mainstream skulle älska slutet och "hängivna fans" hata det. Tror inte heller att D&D svävade ut speciellt mycket själva. Vad jag läst så kommer GRRM avsluta på samma sätt, dock med många subplots i böckerna lösta och förhoppningsvis en mycket mer fördjupande resa av karaktärernas utveckling.


Tror få inser vilken jävla best detta varit att tygla inspelningsmässigt. GRRMs universum och handling är såvitt jag vet oöverträffad och att den är så fenomenal är ett hinder. Ni, och jag också, hade kunnat se en hel säsong där det totalt sett inte händer så mycket. För det är fängslande. Men man kan inte spela in i ett halvår och ha ett halvår i post och producera en säsong, där till syvende och sist är allt som hänt, slutet på White Walkers. Det hade varit lagom berättartempo men det är en enorm apparat och inte görbart imo. Detta är inte Gåsmamman som kan riva av hur många scener som helst per vecka.

Står fast vid att det slutade lämpligt och att jag är ännu mer taggad på de sista böckerna som vart snäppet bättre hela tiden.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av 40plus Visa inlägg
när dom tajta kläderna vrängs av så väller fettet ut

Senast redigerad av Armed Dingo den 2019-05-22 klockan 09:34.
Armed Dingo är inte uppkopplad   Svara med citat