Visa ett inlägg
Gammal 2019-06-17, 12:39   #4
Creeke
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2009
Ort: Vimmerby
Inlägg: 13
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Tja! Grattis till en grym viktnedgång!

Det är normalt att det kräver mindre och mindre mat för att fortsätta gå ner i vikt i takt med att man tappar vikt. Ju mindre du väger, desto färre kalorier förbränner du ju. Så den tråkiga sanningen är nog att du måste sänka ditt kaloriintag iallafall (eller röra på dig mer).

Jag tycker att du i första hand ska minska på kolhydraterna, för proteiner är så viktiga för att spara muskler under viktnedgång.
Tack, Tycker du att jag bör ta bort kolhydrater från en utav mina måltider eller minska lite från alla?


Citat:
Ursprungligen postat av Bossebäver Visa inlägg
Du borde fortfarande tappa iaf 1 kg/veckan på det där intaget. Hur är det med AW:s, utgångar, födelsedagar etc? Det är lätt att lura sig själv att man ligger där man ska.
Ja enligt alla dess metoder som finns för att räkna ut basala kalori intaget så borde vikten fortsätta rasa.
Jag har en fuskdag i veckan som jag haft sedan start då jag byter ut mellanmålet mot valfri måltid (Oftast någonting onyttigt men riktig måltid). Dricker inte alkohol och sparar alltid fuskdagen till tillställningar.
Creeke är inte uppkopplad   Svara med citat