Visa ett inlägg
Gammal 2002-07-17, 22:21   #1
Patte
No Pain, No Gain!
 
Reg.datum: Apr 2002
Ort: Linköping
Inlägg: 529
Patte vill bli större ;)

Hallu!
Nu har jag tänkt på detta länge och kommit fram till att jag får fanimig ta och publicera min journal här, inte minst för min egen skull så jag kan ta tag i min krage igen när det gäller deffen.

Lite bakgrund:
Har styrketränat i ca 2 år, varav ett är seriöst. Favoriserar MaxOT eller snarare sagt en modifiering av MaxOT med egna övningar men enligt MaxOTs principer. Min vikt var när jag började ca 110 kg och är nu ca 80 kg +/- 2 kg.

Träningsupplägget förtillfäller är:
Måndag: Axlar, Mage
Tisdag: Rygg
Onsdag: Bröst, Underarmar
Torsdag: Ben, Traps
Fredag: Biceps, Triceps, Mage

Kommer nu ligga på ca 2200 kcal uppdelat på 55/30/15 vilket har fungerat under min "provdeff" för att bli av med lite överflödigt som hänger ivägen



MÅNDAG 15/7 (Axlar, Mage)
Passet inleddes faktiskt jävligt bra med ordentligt tryck och jag kände att i hantelpressen kunde jag verkligen ta i. Problemet är där nu att det svåraste är nu nästan att få upp hantlarna i startposition utan att alltför mycket energi skall gå åt till det

Hantelpress 3x6 @ 31kg
Militärpress 1x6 @ 55kg, 1x5 @ 50 kg
Framåtlutande hantellyft 4x8 @ 12kg
Stående hantellyft framåt 2x6 @ 15kg
Hantellyft åt sidan 1x5 @ 15kg, 1x6 @ 12 kg
Situps 1x60, 1x50, 1x40
Crunsches med kabel 2x15 @ 50kg, 1x10 @ 55 kg
Liggande benlyft 2x20


TISDAG 16/7 (Rygg)
Ligger och läser Arnold's bok The new encyclopedia of modern bodybuilding på kvällarna och den är verkligen motiverande. Känner att jag kan inte vänta till att komma till gymmet nästa dag. Var totalt laddad inför detta ryggpass och det gick jävligt bra. Latsdragen var upptagna när jag skulle göra den så jag fick gå rätt på Sittande kabelrodd efter mina chins. Kabelrodden gick underbart och satte ett nytt rekord på 100kg vilket dessutom är max i den maskinen

Chins 1x10, 1x8 (mest uppvärmning)
Sittande kabelrodd 1x6 @ 90kg, 1x6 @ 95kg, 1x6 @ 100kg
Latsdrag med V-stång 2x6 @ 85kg, 1x5 @ 85kg
T-barrow 1x10 @ 45kg (första gången så jag bara kände på övningen lite)
Goodmorning 1x6 @ 80kg, 2x6 @ 85 kg
Hypersträck 2x6 @ 20kg


ONSDAG 17/7 (Bröst, Underarmar)
Misstänkte att detta passet skulle gå åt helvete då jag klockan 04.30 gick upp när klockan ringde. Mindre än 4.5 timmes sömn brukar lixom inte passa så bra ihop med träningen men jag skulle träna. Skulle till Skara sommarland idag och planerade om dagen till en ätardag. Passet gick faktiskt bra och jag gjorde ökningar i blandannat Sned Hantelpress där jag återigen är tillbaka på mina 36kgs hantlar efter att ha varit under den nivån på ca 2 månader. Kände dock i slutet av passet att energi började ta slut trots en extra portion gröt på morgonen.

Sned Hantelpress 3x6 @ 36kg
Rak Hantelpress 1x6 @ 33kg, 1x5 @ 33 kg
Sned Bänkpress i Smith1x5 @ 85kg, 2x5 @ 80kg
Dips 1x8, 1x7, 1x6 (100% korrekt utförande)
Handledscurl (3 set, kommer inte ihåg vikt utan bara testade övningen)
Omvänd Handledscurl 1x6 @ 45kg, 1x5 @ 45kg



Nu jävlar ska det byggas
__________________
/ Patte
___________________________
Powder by Optimum Nutrition
Patte är inte uppkopplad   Svara med citat