Visa ett inlägg
Gammal 2019-02-08, 12:56   #29
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Prost Visa inlägg
Jag har dessvärre inget svar på mysteriet, kanske var det hans själ som speglades i svaret? :-P
Tack, jag känner mig mindre dum efter ditt och svenbanans svar iallafall. :P

Citat:
Ursprungligen postat av Prost Visa inlägg
On topic: Har svårt att se hur man kan sluta Helt med träning när man hållit på med det under så lång tid. Har svårt att se mig själv någonsin ens kunna helt sluta med träning i alla dess former, mindre och mer minimalistisk träning kanske kan vara aktuellt men aldrig sluta.
Ja, det är en intressant fråga. För Mike och andra elitidrottare har träningen varit intimt förknippad med deras karriärer, så det kanske känns med naturligt att sluta när karriären är över? Jämfört med de flesta andra som väl mest tränar för utseende, välmående och nöje.

Sen har ju Mike en väldigt konkret anledning att sluta: Den där ego-grejen. Om jag hade haft något liknande (om doktorn sa "om du inte slutar lyfta bänkpress får du cancer") så det inte så konstigt att man "lyckas". Man kanske får abstinens, men folk slutar ju hela tiden med saker som ger värre abstinens.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat