Visa ett inlägg
Gammal 2013-09-18, 19:50   #319
eulalia
Registered User
 
eulalias avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Inlägg: 2 600
Tisdag = Överkropp!

Lite axeluppvärmning
Bänkpress med stopp, MM2K pass11: 65kg 6st, 72kg 2+F, 3+F, Max: 72kg 5+Fail
Utlåsningar/Klossbänk 4kl 90kg 1st, 92kg 1st, 95kg 1st, 97kg 1st, 100kg 1st
cc Bröstflyes, Explosivt 15kg 2x6st, Tungt 25kg 6st
Chins 5st
Latsdrag 65kg 4x6st
Bred rodd i maskin 80kg 4x6st
Ryggflyes i maskin 6pl 4x8st s.set med/
Facepulls med rep 30kg 4x8st
Sidolyft med hantlar 9kg 4x10st
Biceps kabelcurl 27kg 3x6st (m.hjälp)
Underarmar, hantlar 5kg 2x15st s.set med/
Underarmar, stång 25kg 2x15st

Jahapp, dagens huvuduppgift var ju sista rep-passet i MM2K men det gick tyvärr inte alls och jag är inte alls i närheten nöjd med resultaten. Jag tror i alla fall att jag har räknat ut varför jag inte har fått det att fungera de senaste passen. Jag tror att det beror på att jag har smalnat av fotställningen vilket har resulterat i att jag istället gör rejäla rumplyft, detta gör även att jag tappar bryggan då jag landar på bänken ingen och lyften blir svintunga och vingliga med lång lyftväg. Testade även med balett-tofflorna men det fungerade bara inte. Det blir att återgå till den (för mig) normala bänkbryggan fram tills DM. Tror det blev tangerat PB i alla fall i sista klossbänken och det var ett kraftfullt lyft med mer krut kvar. Bröstflyesen var svintunga, fick lägga ner det 4:e setet även fast jag hade testat att minska vikten med en platta.

Det kan också vara så att jag behöver mer mat och energi för att orka med träningen just nu då jag jobbar istället för att slöa i skolan. Gjorde lite ökningar i övningarna på slutet men jag tror inte att det berodde på att jag var stark och bra form, jag har nog haft dom vikterna i kroppen ett tag.

Senast redigerad av eulalia den 2013-09-18 klockan 19:51.
eulalia är inte uppkopplad   Svara med citat