Visa ett inlägg
Gammal 2009-10-26, 22:42   #1128
mattilainen
Registered User
 
mattilainens avatar
 
Reg.datum: May 2007
Ort: Uddevalla
Inlägg: 5 473
Bjj - Stand Up Niggha!

Idag blev det ett intensivt bjj pass. Från början till slut var man trött och genomsvett.

Började uppvärmning med att ställa oss i en ring och började från clinch. Stog och försökte få båda armarna i underhooks. Blir jobbigt när man roterar till ny person hela tiden och alla kör olika. Efter detta kör vi igen fast nu med lite puttandes och så. Sista rundan körde vi igen och fullt ut. Grymt pump i biceps och triceps. Trycka in händerna mellan armen på motståndaren och sedan hålla fast för att dom inte ska kunna göra det tillbaka är grymt jobbigt efter ett tag.

Sen blev det nedtagning från ståendes, singleleg. Fick lära oss många bra nedtagningar men vissa var svårare än andra. Fick in många bra nedtagningar som man fick användning av.

Sen blev det drillning(Sparring) Börjar ståendes och körde i fyra minuter. Så fort man blev nedtagen eller fick till en nedtagning var det upp igen. Fullt ös helt enkelt och riktigt bra grepp och underarmsträning haha. Sen bytte man person och körde i fem minuter. Sen bytte man och körde i sex minuter. En minut extra hela tiden. Sist körde vi en sex minuters match till och direkt efter en fyra minuters matt-match. Där man börjar knästående. Sjukt bra träningspass och sjukt jävla trött och svettig. Nu blir det till att få i sig lite kalorier tänkte jag.

Förresten när jag öppnade min väska på träningen så låg hela mitt eaa pulver, tack och lov endast 10 gram i hela väskan haha. Undra vad killarna trodde jag hade där.. Vitt pulver.. Yeah yeah, fick skrapa upp från botten och sög i mig det.
__________________
Knäböj: 160 kg
Bänkpress: 127.5 kg
Marklyft: 195
Journal - Gym och Brasiliansk Ju-Jutsu
mattilainen är inte uppkopplad   Svara med citat