Ämne: Kulturkrockar
Visa ett inlägg
Gammal 2018-07-19, 20:59   #117
MaxTheMarketer
Banned User
 
Reg.datum: Nov 2013
Ort: Sverige
Inlägg: 501
Thumbs up

Citat:
Ursprungligen postat av Hemi Visa inlägg
Jag vet inte hur det ar i Kina, men i Canada dar det finns sa manga kineser sa finns det alla sorter. Det gar inte att generalisera. De soker sig oftatill vetenskap och manga kanadensiska forskare ute i varlden ar fran Kina eller deras foraldrar. Men manga haller pa med konst och musik, dans, kanner nagra kinesiska konstnarer sjalv. Som sagt - allt.
Vad galler typisk kvinnlighete sa brukar de lamna det bakom sig, eller maste, om t ex latinamerikanskor nar de utbildar sig till mer avancerade saker som lakare. Da ar alla lite mer lika, atminstane i jobbet. Fast i Sverige tycker jag att det finns en mer serios stramhet, speciellt runt Sthhlm, men jag tycker det inte har med manligt och kvinnlighet att gora.
Intressant. Jag har inte varit på Sthlm på ett par år nu. Hur menar du att det har blivit "seriöst stramt" där nere? Jag kollade upp ordet nu, "stram". Haha ja, "stela" har de ju alltid varit kan jag tycka. Men det blir så i stora städer: alla har bråttom, går sin egen väg och i "offentligheten är alla andra ej från sin egen stam så undvik dem helst".

Det fascinerade experimentet (bara youtuba fram det) är där en hjälplös person lägger sig ned i en storstad och ber om hjälp och sedan gör det i en liten by där personen får hjälp på nolltid för att någon i byn som fann personen upplever att "denna person kanske är en av oss" medan i stora städer så skall alla sköta sitt och "alla är främlingar för alla" på gatorna, typ den attityden.
MaxTheMarketer är inte uppkopplad   Svara med citat