Visa ett inlägg
Gammal 2018-06-13, 20:56   #10796
wrack
Registered User
 
Reg.datum: May 2007
Inlägg: 82
Citat:
Ursprungligen postat av pepplez Visa inlägg
Förstår inte riktigt - menar du att du tror att periodisk fasta i sig ska få dig att gå ner i vikt, oavsett kaloriintag?
Nej. Däremot tror jag att det är svårt (för mig) att kompensera fullt ut på kvällen. Brukar äta mycket frukost. Mycket på lunchen. Mycket på kvällen. Nu blir det istället enbart på kvällen

Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
PF i sig får dig inte att gå ned i vikt. Du får börja väga dig frekvent och räkna ut veckosnitt och anpassa matintaget efter detta. Vill du inte så behöver du inte räkna kalorier. Kreatinet kan självklart ha bundit en del vätska men att löpningen skulle ha påverkat i negativ bemärkelse tror jag inte på. Jag tappar sjukt lätt i vikt när jag springer mycket.
Instämmer i det stora hela. Gällande löpningen så tänker jag att min otränade konditionsmuskel inte lagrade särskilt mycket glykogen och den tränade har lagt på sig lite. Vi pratar ändå om ca fyra veckors ganska seriös löpträning.

Jag är helt öppen för att ni har rätt i att jag borde äta mindre, väga mer mat, men väljer att avvakta lite till. I det stora hela så har det hittills varit en hälsosam takt även om jag gärna går ner lite snabbare än så. Och så tycker jag ju att jag blir snyggare.
wrack är inte uppkopplad   Svara med citat