Visa ett inlägg
Gammal 2018-02-08, 23:35   #561
Hobbes
En Svensk Tiger.
 
Hobbess avatar
 
Reg.datum: Oct 2003
Ort: Calgary, Alberta, Canada
Inlägg: 3 197
Citat:
Ursprungligen postat av Wain Visa inlägg
En vanlig tryckkokare, eller?
Det är ju en INSTANT POT Det finns ju en hel kult bakom dem här i Nordamerika.


Citat:
Ursprungligen postat av 3bz Visa inlägg
Fristående, eldriven, således ovanlig(?).

Håller med om rekommendationen, om man kokar bönor/kikärtor utan tryckkokare slösar man mycket tid och energi, samt slutresultatet blir sämre. Fast finns det verkligen folk som äter en större mängd baljväxter som inte använder tryckkokare? Det är att likställa med att pendla till jobbet med traktor och släp.

Hela rotfrukter är ju också något som är perfekt i tryckkokaren, bättre smak och konsistens utöver den minskade koktiden.
Vet inte priser annanstädes men i Canada är köpte jag länge bönor och dylikt på burk. Priserna var så biliga. Dock gillar jag att laga mat och nyheter - Instant Pot kom upp på radarn och köpet var ett måste.

Jag har den samma storlek som visas i videon jag la upp. Min är updaterad model med mer program. Den är fristående och på 1000w.

De är oerhört vanlig här i Nordamerika. Den kortar ner tiden i köket men ger så så mycket mer - gjorde en curry på 15 minuters koktid (Total tid, 29-30 minuter, bygger upp trycket - 4 minuter - koktid 15, lättar på trycket tar 10 minuter).
Hobbes är inte uppkopplad   Svara med citat