Visa ett inlägg
Gammal 2018-03-15, 13:11   #31033
mikaelj
Vrickad & älskvard
 
mikaeljs avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Nära 2:ans ändhållplats söderut
Inlägg: 21 094
Citat:
Ursprungligen postat av Scratch89 Visa inlägg
Jag tror du skulle kunna prova att, istället för att ha en accelererande rörelse på väg ner, ha en decelererande rörelse. Nu ser det ut som att du inte klarar av att kompensera för rörelseenergin i vändningen och därför tappar du lite oompf och det ser ut som om du hamnar onödigt långt bak på foten; det ser ju nästan ut som om du tappar tåfästet.
Det är en god synpunkt! Att jag går ned snabbt är för stretchreflexen men har inte tänkt så mycket på hur hastigheten påverkar. Tror inte att jag faktiskt hade orkat annars.
Som du säger orkar jag inte helt att hålla emot i vändningen. Sedan är det inte särskilt snabbt jämfört med andra lyftare, samtidigt som det bevisligen är lite för snabbt för mig.

Har du någon fundering om vad som kan hjälpa mig med det? Jag tror att det har något med stabilitet i överkroppen att göra, men jag har inte tänkt mer på det än så. Kommer att tänks själv, men det vore intressant att höra dina tankar!
__________________
Träning! | jwzrd: Efter det där inlägget får du ligga med mig mikaelj!
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
mikaelj är inte uppkopplad   Svara med citat