Visa ett inlägg
Gammal 2020-05-23, 14:55   #11
whuddafuks
Elskar pråttin asså
 
Reg.datum: Nov 2012
Inlägg: 511
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Är det bara jag som finner mig med åren äta nästan samma sak? Enbart finslipar/förbättrar det jag äter. Så spännande är det inte med mat...
Jag är en blandning av det du beskriver men också rena motsatsen. Fördel med det du skriver är ju enkelheten. Du vet vad du ska handla och allt sker på automatik. Du vet antal kalorier, protein osv som gör att du inte behöver lägga ner någon energi alls när det kommer till mat. Och jag är till 95 % så själv, men inte alltid.

De få gånger jag faktiskt lägger ner tid på att skriva en inköpslista, leta varor, skära upp och måtta alla 25 ingredienser så är det oftast väldigt trevligt. Men detta tar så sjukt mycket tid (för mig). Jag behöver kolla upp ingredisenser, kolla att jag har alla dessa varor hemma, handla det som inte finns för det är alltid en särskild krydda, vinäger etc. som man inte har, hacka allt i rätt ordning, använda sig av 18 köksredskap och ah... det är jobbigare än att träna ibland. Så jag är väl i regel oftast rätt ensidig och simpel när det kommer till mat. Fan att man är så bekväm
whuddafuks är inte uppkopplad   Svara med citat