Ämne: NHL Tråden !
Visa ett inlägg
Gammal 2016-04-11, 12:29   #1611
anvihl
Registered User
 
anvihls avatar
 
Reg.datum: Apr 2012
Ort: Småland
Inlägg: 1 516
Citat:
Ursprungligen postat av Gerdler Visa inlägg
!!!



Nash förlorar mot Ovi på walkover, och helt ärligt så tycker jag att Holtby är mer stabil än Lundqvist oavsett tidsperiod denna säsongen. Caps kommer ha fler hemmamatcher dessutom. Det Rangers har är möjligen något bättre backar och kanske mer bredd i de producerande linorna. McDounut är sjukt bra, kanske bäst i ligan, på att stänga en stjärna. Så hemmamatcherna kommer helt klart vara möjliga att vinna. Ska Rangers vinna en bortamatch så måste Lundqvist stjäla den totalt skulle jag säga.
För att jämföra produktion bland dom 8 mest producerande målgörarna och poängskaparna i lagen:
Caps:
50mål
26mål
22mål
20 mål
20 mål
20 mål
17 mål
17 mål

Rangers:
27 mål
26 mål
22 mål
22 mål
21 mål
15 mål
14 mål
13 mål

Caps:
77 poäng
71 poäng
70 poäng
52 poäng
51 poäng
46 poäng
40 poäng
39 poäng

Rangers:
61 poäng
58 poäng
53 poäng
47 poäng
43 poäng
43 poäng
36 poäng
36 poäng

Caps vinner i båda.

Jag skulle säga att backbesättningarna är rätt jämnbra. Rangers är något större och kanske lite mer defensivt skickliga, men samtidigt är Orpik, Carlson och Alzner just nu defensiva monster. Känns som Caps har lite bättre djup bland offensiva backar i Carlson/Orlov/Niskanen, men har mest koll på Yandle i Rangers, vet inte hur bra Rangers övriga backar är offensivt och i PP.

Caps är rankade 2:a i ligan offensivt, Rangers 7:a. Caps är rankade 2:a i ligan defensivt, rangers på 14: de plats. Caps har dessutom bättre PP och BP, men problemet är att man inte vinner med statistik , Rangers blir svåra, men på papper ska Caps vinna, det garanterar ju ingenting som sagt.
__________________
"When I die, I want to go peacefully like my grandfather did–in his sleep. Not yelling and screaming like the passengers in his car."- Bob Monkhouse

Senast redigerad av anvihl den 2016-04-11 klockan 12:31.
anvihl är inte uppkopplad   Svara med citat