Visa ett inlägg
Gammal 2019-05-20, 06:09   #17
wintersnowdrift
special snowflake
 
wintersnowdrifts avatar
 
Reg.datum: Nov 2004
Ort: Obygden
Inlägg: 3 163
Citat:
Ursprungligen postat av Vinter Visa inlägg
Om du ser det från den ljusa sidan så har du möjlighet att ta del av ny forskning och riktlinjer för användning. Det går att utforma någon slags plan. De första åren var i stort sätt en mörker i det avseendet där ingen såg några problem.

Har du egen erfarenhet av ätstörningar tror jag du är mer kvalificerad än många andra att både se varningssignaler och motarbeta liknande beteende.
Jag har själv ett liknande beteende när det gäller rökning, som är ett såpass ingrott att jag fortfarande kan få ett röksug vid vissa tillfällen.

Har läst på lite studier om olika psykedeliska ämnen(främst Psilosybin och DMT) som har visat sig kunna slå ut delar av de receptorer som leder till de tankegångarna. Vilket har lett till att folk som tagit vissa substanser har i stort sätt blivit av med olika forma av beroenden som en sidoeffekt. Skulle vara intressant att forska i det, men knappast i Sverige. Däremot finns det hopp om framtiden.
Ah, tack för pepp precis när jag började känna ”f*ck this shit vi är körda som art”

Jag hoppas att jag kommer att ha nytta av egna erfarenheter - samtidigt är ätstörningar komplext och bakomliggande orsaker likaså. Jag var en typisk ”duktig flicka” i en extremt högpresterande och statusfixerad miljö, men det är först i efterhand jag kan connect the dots. Som så ofta. Och alla högpresterande unga tjejer får inte ätstörningar (även om många - kanske t.o.m majoriteten? - mår psykiskt dåligt), så kanske är det en genetisk sårbarhet som avgör. Å tredje sidan tror jag inte heller på att gå igenom livet inlindad i bomull, och mina år som underviktig har gjort saker med mig och min hjärna som inte enbart varit negativa, även om jag nog inte skulle ha valt den vägen igen. Så helt enkelt är det inte.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Studien kanske bör utökas till en hel hög äpplen under soffan som tas ut under olika stadier av föruttnelsen/förtorkningen. Även wintersnowdrifts lukt och städförmåga kanske bör undersökas med kontrollgrupper.
Brevis esse laboro, obscurus fio
wintersnowdrift är inte uppkopplad   Svara med citat