Visa ett inlägg
Gammal 2019-02-08, 14:29   #32
Prost
Registered User
 
Prosts avatar
 
Reg.datum: Jan 2009
Ort: Outer Haven
Inlägg: 674
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Tack, jag känner mig mindre dum efter ditt och svenbanans svar iallafall. :P


Ja, det är en intressant fråga. För Mike och andra elitidrottare har träningen varit intimt förknippad med deras karriärer, så det kanske känns med naturligt att sluta när karriären är över? Jämfört med de flesta andra som väl mest tränar för utseende, välmående och nöje.

Sen har ju Mike en väldigt konkret anledning att sluta: Den där ego-grejen. Om jag hade haft något liknande (om doktorn sa "om du inte slutar lyfta bänkpress får du cancer") så det inte så konstigt att man "lyckas". Man kanske får abstinens, men folk slutar ju hela tiden med saker som ger värre abstinens.
"Ja, det är en intressant fråga. För Mike och andra elitidrottare har träningen varit intimt förknippad med deras karriärer, så det kanske känns med naturligt att sluta när karriären är över? Jämfört med de flesta andra som väl mest tränar för utseende, välmående och nöje."

Har inget stöd för påståendet men skulle tro att även de flesta elitidrottare fortsätter att "hålla igång" efter karriären, men det skiljer sig säkert väldigt mycket beroende på person.

I Tysons fall så verkade det som att det handlade just om att inte mata egot men jag förstod inte riktigt vad som skulle blivit den hemska negativa utgången om han ändå skulle tränat?

Eller så är det kanske så enkelt som att kanske han bara ville vara en mer ödmjuk människa som han inte skulle kunnat vara annars, då är det ju fint tänkt. :-)
Prost är inte uppkopplad   Svara med citat