Visa ett inlägg
Gammal 2008-10-03, 10:15   #1
Zikoria
Registered User
 
Zikorias avatar
 
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Sthlm
Inlägg: 31
LCHF - Det bästa jag har gjort

Det är många som klankar ner på dieten och tjötar om att hjärnan behöver kolisar, m.m. Jag har styrketränat och varit på spinning regelbundet sedan 1 ½ år tillbaka, i början gick jag ner 10 kg men ju mer jag tränade desto hungrigare blev jag. Jag käkade fullkornsbröd, fullkornspasta, inget godis eller sprit men ändå gick jag upp i vikt av den ökade träningsmängden som gjorde mig hungrigare + att jag åt minimalt med fett, så jag blev aldrig riktigt mätt.

Men; för två veckor sedan bestämde jag mig för att kilona fanimej ska rasa på ett eller annat sätt, och då valde jag att prova den hatade och ack så omdiskuterade dieten. Jag har valt att gå den strikta vägen, dvs. bara äta fett, protein och olika kålsorter + hallon (kan inte klara mig utan hallon). Jag har på två veckor rasat 3 kg och för första gången som tränande kan jag äta mig mätt varje måltid. Ett stort plus är att min mage också är slankare än aldrig förr och kroppen är redan tightare. Vill bara dela med mig om detta, då jag vet att ni är många därute som kämpar med vikten. DETTA FUNKAR, oavsett vad ni alla kostexperter säger. Men jag kommer självklart att addera lite kolisar när jag nått min målvikt, annars skulle det vara trist att leva så här livet ut. Normalt sett har jag svårt att hålla att dieter eftersom att man oftast får gå hungrig eller att de är jävligt äckliga. Men så här ser en normal LCHF-dag ut för mig :

Frukost: 2 ägg och ½ paket bacon eller 10% Kesella med kanel och linfrön eller en stor kopp kaffe med röd mjölk.

Lunch: 2 burkar avrunnen makrill med en klick majonnäs eller Avokado med skagenröra eller Omelett.

Middag: Tigerräkor med aioli eller biff med bearnaise eller laxpudding.

Kvällsfika: En stor bit av min favoritost (blåmögel eller brie) eller 50 g hallon med vispad grädde.
Zikoria är inte uppkopplad   Svara med citat