Visa ett inlägg
Gammal 2020-01-24, 11:29   #12
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av smerk Visa inlägg
Jag har styrketränat ett par år, till och från. Jag har emellanåt slarvat med benträningen volymmässigt men jag har alltid kört knäböj. Marklyft har jag endast kört i korta perioder, men den har alltid släpat efter böjen relativt sätt. Detta är första gången min mark är någorlunda symmetrisk med böjen.

Jag utför mark för att bli bra på lyftet. Muskelmassan utvecklar jag genom högreppare i good mornings samt stångrodd och ibland GHR.

Kan filma ett set på 180 nästa vecka
Du behöver inte filma för min skull. Jag kommer inte kunna dra några vettiga slutsatser ändå.

Jag håller nog med ovanstående skribenter om att det är vettigt att köra vidare på denna teknik ifall du nu är såpass mycket starkare i den. Men ifall du tror du har rätt vinklar (längd på olika skelettsegment) för att egentligen kunna prestera bättre i nån annan variant av marklyft, så kanske dina lår (eller nån annan kroppsdel) släpar efter. Då kanske du kan köra nån slags extraträning för att komma tillrätt med detta, om du har nåt intresse av det.

Men så länge tekniken faller inom ramarna för vad som är "vettig teknik" (dvs inte allvarligt förhöjd skaderisk av någon anledning) så kan du ju bara köra på sålänge du tycker det är kul. Ifall du ska tävla i SL så kanske du får tänka annorlunda, men det verkar ju inte vara fallet.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat