Visa ett inlägg
Gammal 2019-06-02, 15:13   #31428
Zeuligan
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2018
Ort: Göteborg
Inlägg: 99
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Du är intte riktigt tajt i ryggen imo. Kan du räta ut den mer? Om inte, vad händer om du står och håller liiiite bredare?
Ska testa att hålla lite bredare. Tack

Citat:
Ursprungligen postat av Bob90 Visa inlägg
Tycker utöver bananrygg att du rätar ut benen för snabbt och sen efterdrar med ryggen. Knäled och höftled bör bli raka ungefär samtidigt.

Står han inte redan lite för brett? Tycker det ser ut som att både fötter och knän faller in lite.
https://www.instagram.com/p/BxVH2VlBHuq/
Tack för det, ska testa att stå lite smalare. Bananryggen ska rätas ut, i alla fall till en gurka


Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Yea, antingen dålig kroppskontroll eller oröörlig höft.

1. Av med skorna.
2. Stå axelbrett och skapa ett fotvalv så att inte foten kollapsar inåt.
3. Behålla fotvalvet under hela lyftet.
Intressant. Skorna är ju köpta för att gynna lyft (hårda, framåtlutade). Tycker jag blev mindre stabil i strupor faktiskt...


Tack för att ni är så snälla och hjälpsamma. Mycket uppskattat. Den här filmen är efter jag testat att dra på annat sätt då jag kände att jag drog för mycket med höft och kom för lågt. Främst för lågt. För att nå stången och ändå ha rak rygg blir jag nästan sittande som jag ska skita (lite överdrivet).
Kanske har överkompenserat lite.

Ska ta alla era råd och justera och sedan dra några utan att tänka så mycket, bara göra som det känns rätt. Så får vi se hur dommen är. Tack igen
__________________
Träningsjournal
Zeuligan är inte uppkopplad   Svara med citat