Visa ett inlägg
Gammal 2018-09-14, 10:08   #3
Jarp
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2007
Ort: Eksjö
Inlägg: 273
Citat:
Ursprungligen postat av Rosafinflikka Visa inlägg
Hejsan

Hur kommer det sig att jag inte går ner i vikt?

Jag är 163 cm lång och väger just nu 63.2 kg och hade 65 kg som startvikt.

Jag har i ett helt år (mer eller mindre) snittat 1300 kcal per dag. På en av helgdagarna äter jag ofta uppemot 3000 kcal, men överskottet drar jag alltid ner på så att snittet i slutändan landar på 1300 kcal. Det är inte alltid jag lyckas dra ner på det under den kommande veckan, men inom två veckor har jag alltid lyckats dra ner på det.

Jag gymmar 3 gånger i veckan, springer/cardio 3 gånger per månad i snitt som det sett ut de senaste månaderna. Jag har ett stillasittande jobb, däremot går jag varje dag både till och hem från jobbet i 30 minuter.

Hur är det möjligt att jag inte har gått ner mer i vikt? Jag gymmar regelbundet och kör hård styrketräning, men har gymmat i 3 år så vore ju omöjligt att jag lagt på mig så mycket muskler att det kompenserar för fettförlusten.

Min kropp har definitivt blivit fastare så jag är inte missnöjd, men väldigt förvirrad över att jag inte har tappat mer i vikt. Jag bor i ett väldigt varmt land och en PT-vän till mig sa att det kunde vara vätskeansamlingar som har ökat i takt med att jag har förlorat fett. Kan det vara rimligt? Borde jag i så fall rasa i vikt nu till vintern?

Tack på förhand
Enligt deffguidens energiberäkning har du ett behov i vila på ca 1,600 kcal. Du tränar inte jättemycket, och promenaden förbrukar inte jättemycket heller. Det behövs inte stora felberäkningar på ditt intag för att hamna lite över där man tror att man är. Varför äter du 3,000 kalorier en helgdag för?

Senast redigerad av Jarp den 2018-09-14 klockan 10:14.
Jarp är inte uppkopplad   Svara med citat