Visa ett inlägg
Gammal 2008-12-29, 23:12   #5
Morrris
Jag har klamydia
 
Morrriss avatar
 
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 4 670
Tjena Hudiksvall. Jo, faktiskt. Umgås en del med styrkelyftare på klubben som försöker få mig att börja. SAK har väldigt fina förmåner för ungdomar (subventionerat pris på dräkter, bättre träningstider, lifetime supply av magnesium osv...) pga. få tävlande helt enkelt.

I nuläget jobbar jag hårt med att få upp rörligheten i min högra fotled efter en ganska hård stukning i somras (om ni nån gång får för er att spela fotboll 23:30 på kvällen i alldeles för små fotbollsskor - Skippa det!). Ett eller två ledband är av och rörligheten är rätt så begränsad.

Detta gör att jag i stort sett är begränsad till sumomark och löjligt breda knäböj för tillfället, men jag blir bättre varje dag När jag känner att jag kan ge max i alla tre kommer jag garanterat ställa upp i SAK.

Hoppas vi ses på nån tävling i såfall!

Åter till dagens träning: Ben, dips.

Benpress
20@40kg (enbens)
15@100kg
10@190kg
2x8@240kg
7@240kg Drop till ->
6@190kg
Medelbred, låg fotställning á la Allan. Så mycket djup som maskinen tillåter. Skiten behöver oljas, säkert 5kg friktion också...

Benspark
20@5kg (enbens)
15@30kg
2x10@60kg
5@40kg
Dog helt på slutet. Trevlig övning som jag tidigare varit inte så lite skeptisk mot. Efter att insett att mina ben är ganska ojämnt utvecklade så svalde jag skammen och satte mig där. 3dje eller 4de gången jag kör den...

Lårcurl
15@10kg
3x8@25kg
Fruktansvärd övning. Eller kanske fruktansvärd maskin, inte vet jag... Blev pålurad denna av träningspartnern. Har spenderat säkert en timme sammanlagt det här året med att brottas med denna djävulsmaskin. Har prövat en mängd olika inställningar/kuddar/ställningar och kommit fram till att den i grunden endast har två lägen:
  • Maximal kramp: Vad
  • Maximal kramp: Hamstrings

Det slutade lyckligt iaf.

Dips
15@kv
10@kv+15kg
2x8@kv+25kg
7@kv+25kg
Hmmm... Började min dipssatsning för tre veckor sen. Då gjorde jag 10 dips på kroppsvikten. Säkert något lurt. Har ändå jobbat mycket på tekniken, räta upp överkroppen, hålla bak armbågarna osv... Ändå får jag en djävulsk träningsvärk i axlarna. Ideer? "Alldeles för djupa" fick jag som kommentar på gymmet, jag är helt grön på dips, men det kan väl inte vara problemet?

Käftsläng med gymgubbar
Mååånga reps med lågt motstånd.
__________________
Anteckningar från ett Källarhål

Blev medlem på Kolozzeum och allt jag fick av Piranha var den här förbannade klamydian.
Morrris är inte uppkopplad   Svara med citat