Visa ett inlägg
Gammal 2018-02-19, 12:52   #1276
AlexGBG
Registered User
 
AlexGBGs avatar
 
Reg.datum: Dec 2005
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 442
Citat:
Ursprungligen postat av 1x0 Visa inlägg
Undra ens om det blir någon skillnad på 23/1 PF och 16/8 PF. Jag har skiftat mellan de två uppläggen i sex-sju år och märker noll skillnad. Eventuellt, osäkert, är att det känns som vissa kalorier går till spillo när jag kör en måltid per dag. Att jag kan ha högre energiintag utan att gå upp i vikt.

För mig blir den låga måltidsfrekvensen enorm stressreducering. Vilket har positiva effekter.

Du får testa själv! Kanske kommer det någon studie i framtiden, där de jämför 23/1 med 16/8.

Nackdelar jag kommer på:
Du äter mer kalorität mat, vilket gör att du kan missa ditt makro- och mikronutrientbehov.
Psykologiskt. Går hela dagen, längtar och tänker på matintaget (ätstörningsproblematik).
Dålig näringstajmning. Träningstillfället långt ifrån matintaget.

Tack för dina observationer. Jag kör dock inte detta varje dag, utan bara en eller möjligtvis två gånger i veckan. Detta för att jag har svårt att få i mig alla kalorier jag ska medelst "nyttig" mat, detta är mer en kompensation för helgens överätning, och för att uppnå Autofagi

Jag tycker inte heller att hungern är vidare jobbig, mycket mindre hungrig nu än under deff även om jag nu har mycket längre från min senaste måltid. (Tror jag uppnått någon slags balans nu)

Jag håller med om kaloritätheten, det är inte det lättaste att sätta i sig alla sina kalorier från kyckling och pumpa (a 200kcal/kg) på en måltid även om man är hungrig, så jag har fått fylla på med lite mer näringstäta livsmedel, typ glass (Inspirerad av dig...)

Jag har lagt mitt träningspass efter jobbet nu, så det är bara runt 1-1.5h från avslutat pass tills jag äter, så det är ingen större fara.
AlexGBG är inte uppkopplad   Svara med citat