Visa ett inlägg
Gammal 2020-06-02, 05:13   #11404
RassK
Registered User
 
RassKs avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 6 417
Citat:
Ursprungligen postat av Bandid0 Visa inlägg
Hade refeed varannan vecka i början och någonstans kring mitten en gång i veckan.

Uppskattar BF till 11-12 % nu men det är jättesvårt. Ska göra en mätning för att ha någonting att gå på. Styrkan finns fortfarande men jag har börjat känna mig oerhört sliten mentalt.

Kanske får acceptera att det behövs en ännu längre paus än två veckor och sedan ta nya tag till hösten.
Det låter klokt, generellt så funkar längre refeeds bättre än korta om man ska se till de faktiska fysiologiska effekterna, men har även bra effekt för att återhämta mental slitenhet. Ju längre desto mer effekt helt enkelt. Personligen så kör jag 36-72h refeeds uppdelat på ett eller två tillfällen varje vecka under diet.

Det är bättre att du faktiskt gör en mätning än att chansa dig fram. För detta är inget chansningsarbete. Hitta nån som kan göra en tillräckligt bra mätning med bioimpedans eller kaliper på dig!

En diet-break på energibalans och hålla formen intakt i 4 veckor för att fortsätta göra framsteg senare är verkligen ingen dålig idé! Det är nästan ett måste när man hållt på så länge.

Citat:
Ursprungligen postat av DerImperator Visa inlägg
Runt 150g protein, 40g fett och resten kolisar fördelat på två lagade mål och två shakes. Jag har noll aptit framtill lunch och skulle gärna fasta fram till dess då jag nästan tvingar i mig en shake på morgonen. Men jag nojar väldigt mycket om att jag tappar muskler när jag inte äter från 8 på kvällen till 12 på dagen.

Tränar 5 gånger i veckan. Just nu tresplit men har en förkärlek för helkropp varje dag som jag kört senaste två åren. Ofrivilliga refeed 1-2 gånger i veckan men brukar hamna runt kaloribalans de dagarna. Magen har knappt förändrats däremot har jag tappat väldigt mycket på rumpan som jag måste börja fokusera på då den ser helt outvecklad ut jämfört med quads och hamstrings. Ansiktet har blivit en hel del smalare också.

Tldr det går bra.
1. Du kan sluta noja över att du tappar muskler av att fasta 16h. Det har jag (och många andra) gjort sen 2010 och man kan säga att det funkar rätt bra.

2. En av de största om inte den största muskelgruppen mätt i gram är eller bör vara gluteus. Vill man ha bra resultat och bibehålla mycket muskelmassa under en diet så är det definitivt röv man ska träna. Så träna på!

3. Det ser bra ut. Håll dig till planen!
__________________
Instagram: optiholm
Journal - En kronisk kaloriräknares krönika
Onlinecoaching - Body Comp Coaching Halmstad
Citat:
Ursprungligen postat av John Kiefer
Best Breakfast Ever - None.
RassK är inte uppkopplad   Svara med citat