Visa ett inlägg
Gammal 2019-05-21, 12:45   #27231
Mental
Ölkonnässör
 
Mentals avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Ort: Stockholm...ish
Inlägg: 6 011
Citat:
Ursprungligen postat av KalleBalik Visa inlägg
Gå till en mindre herrmodebutik, dom kan inte konkurrera med de stora kedjorna när det gäller pris, så dom säljer på att erbjuda stort kunnande & riktigt bra service istället, det är min erfarenhet i alla fall.

Vet inte var du bor men om du har vägarna förbi Mörby Centrum så kan jag rekommendera Lundblads Herrmode.
Citat:
Ursprungligen postat av yia Visa inlägg
Beror förstås på hur mycket pengar du vill lägga. Dressmann, H&M, Zara och alla de där är i stort sett samma grej och låga kvalitet. Det spelar inte så stor roll vilken av dem du väljer.

Men om du vill få god hjälp och lyxa till det lite mer än vanligt kan du kika på Suitsupply (de har mycket mer än kostymer) de kommer hjälpa dig, annars är Ströms är anrikt och har väldigt bra service - kostar en slant dock. Sedan finns Boggi nära Stureplan om du vill ha något lite mer avslappnat italienskt. Den senare är väl lite mer massmarknad så kanske lite billigare än de andra två.

Vill du inte betala så mycket är möjligen Massimo dutti en kandidat. Jag har fått för mig att det är den bäste av de sämsta av slit- och slängkedjorna. Tillhör Zarafamiljen men är lite dyrare och något bättre kvalitet. D.v.s. inget vulgärt fejkläder och andra gräsligheter som normala Zarabutiker frossar i.
Citat:
Ursprungligen postat av Arnesson Visa inlägg
Jag håller med om Suitsupply och Ströms. Beroende på stil slänger jag in La Chemise också, de är väldigt hjälpsamma och trevliga.

Tack för svar! Efter att ha besökt ett par butiker blev det slutligen Suitsupply.

Bra om än något splittrad service, för många kunder per expedit, men det är ju dels mitt eget fel som går dit på en fredag efter jobbet.
Snygg blev jag, och fattig. Kläder blir visst fruktansvärt dyrt när man rör sig bortom Öl-Tshirt och dressmanjeans
__________________
Mental är inte uppkopplad   Svara med citat