Visa ett inlägg
Gammal 2016-12-31, 14:27   #71
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Thumbs up

Okej, nu har jag testat utomhus bouldring ordentligt för första gången. Mina tidigare upplevelser av att klättra på riktig sten är när man mesat sig omkring på väldigt lätta grejer man vet att man klarar samt en via ferrata, så det här var liksom första gången jag verkligen doppade foten i vattnet. Jag kan sammanfatta min förmiddag med följande: Riktigt jävla läskigt, riktigt jävla smärtsamt, riktigt jävla blodigt - men kan mycket väl vara det roligaste jag någonsin har gjort. Att klara ett problem är så extremt mycket roligare när man oroar sig för sitt liv på vägen upp och varje full crimp riskerar att skära upp fingrarna på en. Väldigt euforiskt! Stötte på en familj ute i skogen vid en riktigt fin vägg som satt och eldade. De verkade väldigt glada att se oss och efter ett tag visade det sig att pappan i familjen är killen som dragit upp flest rutter i området. Han tipsade om lite andra områden i Stockholm med bra boulders, flera av dom med bättre boulders för nybörjare än där vi var nu (för det var mest knepiga overhangs som jag inte kunde få grepp på öht, klarade totalt fyra problem varav två var väldigt lätta). Det här ska helt klart göras igen i alla fall! Får bara vänta på att det blir ännu lite torrare
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat