Visa ett inlägg
Gammal 2016-12-28, 19:37   #66
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av blåvitt Visa inlägg
Sant, sant. Har bara blivit lite förvånad över att folk stannar upp och tittar när man klättrar och kommer fram och pratar med en om det efteråt. Logiskt som du säger men det tog ett tag innan det klickade för mig varför det hände Kul iaf, klättring är ju som att lösa ett pussel medan man anstränger kroppen så det är ju väldigt givande att stå och prata om ett problem man inte riktigt klarar med någon som har mycket tips att komma med.
Det värsta (bästa) är ju när någon påpekar typ "men varför använder du inte det där greppet" som man inte sett innan

Kan ju också vara så att man får lära sig en helt ny teknik eller ny start.
Där måste jag slå ett slag för Klätterverket, fler som pratar med en där och typ ger tips. Om det är skönare folk där eller om det är för att jag oftast klättrar med ett kompisgäng på Karbin låter jag vara osagt.

Och ja, det tycker jag är en av dem bästa grejerna med klättring, det är väldigt mycket problemlösning som du säger. Inte bara typ "jag klarar inte problemet för att jag är för klen/stel/oteknisk", utan det kan faktiskt finnas lösningar som man helt har missat bara och verkligen får en aha-upplevelse av
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat