Visa ett inlägg
Gammal 2019-07-21, 20:29   #18281
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av panzerpig Visa inlägg
Ja, så kan det vara, finns väl en uppföljare till watchmen i serieform helt utan moores inblandning. (Moore vill sällan ha att göra med filmatiseringar av sina serier, har för mig att hans namn inte ens står med i watchmen och/eller V for vendetta? Tror det bara står David Lloyd i början av V)

Kanske är en remix, men Ozymandias ser gammal ut, ingen av de andra hjältarna är med vad jag såg utan bara nya hjältar? Verkar utspelas efter watchmen iaf? Vi får se. Kommer se den oavsett
Ja, Moore har ju dels en beef med DC som han har vägrat att samarbeta med efter att han tycker att de lurat honom i samband med diverse kontrakt (bla för rättigheterna till Watchmen).

Jag tror att detta är en av delanledningarna till att han inte vill bli associerad med filmen V-för vendetta. Men jag har för mig att det fanns nån annan anledning också. Nån mer politisk anledning.

Anledningen till att han inte vill ha med Watchmen-filmen att göra tror jag främst berodde på att han tyckte att den historien var så specifikt gjord för serietidningsformatet att den skulle bli förstörd av att bli filmatiserad.

Appropå Alan Moore så nosade jag upp att From Hell (vilket är en av mina absoluta favoritserier alla kategorier) tydligen ska bli tv-serie.

https://deadline.com/2014/11/from-he...hy-1201286057/

Det verkar dock inte finnas nån övrig info om detta nånstans. Så de har kanske skrotat det, eller så tar det bara en jävla tid att skriva screenplay.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat