Visa ett inlägg
Gammal 2019-08-13, 20:18   #6119
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av vicarious Visa inlägg
Hur svårt är det att byta armband på en klocka? Från stål till läder. Går det att göra på alla klockor eller finns det något man kan kolla efter för att veta om det går? (obs, handlar om en klocka jag funderar på att köpa, har den inte i dagsläget)
Om det är såna där fjäderbelastade "sprintar" så är det buslätt om du typ filar ner en tunn skruvmejsel eller ett gem (eller om du vill lägga ner pengarna och köper ett riktigt verktyg). Tar max 1 minut när man gjort det några gånger.

Om det är något lurigt armband eller fäste på klockan så kan det tom vara så att man inte vågar göra det själv.

Edit: Du kan kolla om det är hål på sidorna av armbandet eller länkarna eller där armbandet fäster vid "luggarna" (kallas de skänklar på svenska?). Är det små hål på åtminstone en av sidorna är det nästan garanterat såna där små fjäderbelastade sprintar.

Är det inga hål så kan det ändå vara fjäderbelastade sprintar och då kommer man behöva köpa eller göra ett litet gaffelliknande verktyg för att "dra ner" sprinten.

Finns garanterat många fler sorters armband, men det där är nog de två vanligaste.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.

Senast redigerad av Bob90 den 2019-08-13 klockan 20:25.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat