Visa ett inlägg
Gammal 2012-02-09, 11:55   #1529
Kalliban
Registered User
 
Kallibans avatar
 
Reg.datum: Jan 2012
Ort: Stockholm
Inlägg: 741
Citat:
Ursprungligen postat av jurgenkock Visa inlägg
Om mig
190cm
85kg

Jag e ingen färsking precis, började träna seriöst på gym för lite drygt 4år sen, men mitt problem har varit att jag kört ett tag sen tröttnat o prioriterat andra grejer... längsta perioden i streck jag tränat är 7 månader, sen blev de 2-3månader borta i princip räknar inte enstaka träningspass här o där.

Mina personliga bästa är 130kg marklyft, 75kg bänkpress, 35kg hantlarna i hantelpress, tror jag.. har aldrig ritkgit lagt fokus på det där innan.

Nu har jag lite drygt tränat i 5månader i streck o känner mig starkare än någonsin, just de att man sakta men säkert bygger tror jag har gjort mig mkt starkare än förr. Sen så tränade jag mkt isolationsövningar förr, ibland t.o.m 6-8 olika övningar när jag körde t.ex. körde ett bröstpass :P. Har fått lite nytt perspektiv på träningen, och bara en sån sak som att jag nu älskar squats som jag typ aldrig körde innan...

Start-Mål
Nedan ser ni till vänster den vikt jag startade med, kände inte för o lalla med för låga vikter eftersom jag redan hade en OK grundstyrka och kilona till höger är vad mitt mål var o nå inom 2 månader, dvs idag om 3veckor.

Squat = 37.5kg = 97.5kg
Bänkpress = 55kg = 85kg
Barbell Row = 55kg = 85kg
Militärpress = 30kg = 60kg
Deadlift = 75kg = 135kg

Just nu vecka 5:
Squats 70kg(failure 8reps)
Bänkpress 70kg (failure 7reps)
Barbellrow 70kg (failure 10reps)
Militärpress 35kg (failure 6reps)
Marklyft 110kg (inte failure här)

Jag har faktiskt remixat träningen lite för jag inte riktigt tror på 5reps för att uppnå den muskelutveckling jag vill ha (rent utseendemässigt).. Jag kör 2sista seten till failure på samtliga övningar förutom marklyft. På marklyften kör jag typ 2/3sets, 1set på träningsvikt är inte min grej känner jag.

Vad tror ni om mina mål? Dessutom spelar jag innebandy match i korpen varannan helg o simmar varannan helg, vad tänker ni rent spontant.. Överträning med så mycket failure o mina helgaktiviteter? Jag kommer bara köra 5x5 stronglifts i 3 veckor till, sen omstrukturera och ta med mig de bästa från denna typen av träning och kombinera med det bästa från min träning förr.

Hade varit nice med lite feedback!
Du kör ju inte 5x5 stronglifts idag...
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Jim Wendler
I've found a direct correlation between being awesome and the uninhibited consumption of grilled cheese.
Kalliban är inte uppkopplad   Svara med citat