Visa ett inlägg
Gammal 2012-02-08, 15:23   #1523
Svampfest
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2011
Inlägg: 29
Citat:
Ursprungligen postat av Dribinho Visa inlägg
Det är ett bra program punkt slut. Troligtvis inte det bästa för maximal muskelutveckling, men ett mycket effektivt "Nybörjarprogram" för att bygga styrka/teknik i basövningarna.

Med nybörjare menas inte nödvändigtvis hur länge du har tränat, snarare hur stark du är i förhållande till din kroppsvikt i basövningarna (med god form/teknik på alla övningar givetvis).

Om ditt nuvarande max på 5 reps är under 100 kg på knäböj, under 120kg på marklyft och under 85kg på bänkpress (siffrorna löst baserade på din vikt) ska du definitivt prova programmet för att bygga upp en bättre grundstyrka. När du väl böjjer uppemot 120-130kg kan du byta till ett mer "Muskeltillväxt" inriktat schema. Ingen mening att pumpa biceps en massa om man fortfarande lyfter flugvikter.
Är du starkare än vad jag angav ovan har du dock nog fortfarande en hel del relativt smärtfria "nybörjarökningar" framför dig med tanke på att du fortfarande är ung och växer, vilket innebär att du definitivt kan ha god nytta av programmet.

Mina 2 cents...
Okej. Kan ju vara värt att ge det en chans! Men jag hade tänkt börja deffa nu i mars, är det ett bra träningsschema ändå?

Så man kör alltså bara 5reps, 5 set så jävla tungt man bara kan per muskelgrupp? Låter enkelt, me like
Svampfest är inte uppkopplad   Svara med citat