Visa ett inlägg
Gammal 2021-12-06, 18:29   #50
1x0
Wall of text
 
1x0s avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 5 060
Citat:
Ursprungligen postat av Okarin Visa inlägg
Alltid varit ganska smal. Men också helt muskelbefriad. Tyvärr ser man ju ut som bajs som konditionstränande, så jag kör en DTD i hopp om att bli modellsmal och svinhård. Kombinerar DTD med styrketräning 4 ggr/vecka.
Haha precis!

Citat:
Ursprungligen postat av Okarin Visa inlägg
Kostschemat ser ut som följer. Har ändrat lite, eftersom kvarg inte mättar ett dyft. Lite orolig för mineralbrist (typ magnesium, kalcium?) Tränar fastande innan proteinshaken.


Tänkte ett kostschema enligt följande:
08:30
40 gram vassleproteinpulver
200 gram lättmjölk


12:00
3-500 gram vitkål (stekt)
100 gram röd lök
300 gram kött (fransyska, fläskkotlett)
+ valfri mängd grönsallad
(kanske 20 gram nötter här?)

18:30
3-500 gram vitkål (stekt)
100 gram röd lök
3 ägg
2 äggvita
+ valfri mängd grönsallad

Steker i kanske 1 msk olivolja eller smör. Även köttet stekt i detta. Orkar inte vara så nitisk.


Vad tror vi? Kanske inte är riktigt DTD när jag tänker efter.. Mer kraschdiet
Orkar inte knappa in i kalkylator. Räkna makros och mikros. Tycker det ser okej ut! Är liknande som jag hade lagt upp.
Sista måltiden (18:30) ser tråkig ut - hade velat äta kött, fisk eller fågel.
Frågan är om det blir nära 4 gram protein x kg kv, ser lite lågt ut när snabbtitt.
Det ser lågfett ut också:
Du vill ha bra koll på ditt fettintag. Bedrövligt om du ligger på 20-30 gram fett en lång period. Du har dina ägg. Sen antar jag du inte bara äter magert kött. Hel kyckling har du med. Billigt.
Glöm inte att du har ost (fett, protein, salt)! Det är gott. Västerbottensost hade varit stapelvara för mig.
Du får i dig 5-10 gram fett från omega-3-tillskott, som jag tar för givet du konsumerar. På tal om omega-3 så har du makrill i tomatsås (konserv) också. Om du finner det ätbart.

Senast redigerad av 1x0 den 2021-12-06 klockan 18:31.
1x0 är inte uppkopplad   Svara med citat