Visa ett inlägg
Gammal 2021-12-06, 16:30   #48
1x0
Wall of text
 
1x0s avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 5 060
Citat:
Ursprungligen postat av Armed Dingo Visa inlägg
Proxy hade rätt
Utveckla? Inläggslänk?

Citat:
Ursprungligen postat av Okarin Visa inlägg
Det blir inte riktig DTD egentligen. Kommer äta relativt obegränsat med grönsaksmix, broccoli, spenat. Kanske blir 100g kolhydrater per dag, vid 1,5 kg kvarg om dagen har man 60 gram kolhydrater bara där.

Det är cykling på trainer. Ungefär 70% av maxpuls. Kollar på serier samtidigt (King Grub-inspirerat, men han kör nog brutalt mycket högre intensitet).

Jag har svårt att se att jag ska börja "hetsäta" eller få problematiskt förhållande till mat efter det här. Har varit obekvämt deffad innan och fick inte problem med det, men däremot stor trötthet (som en konsekvens av energibristen) och frånvarande libido.

Den stora insikten här hoppas jag blir om jag kan gå ner i vikt utan att räkna kalorier. Att överäta på de livsmedel jag nämnt är svårt för mig. Kommer krävas att jag äter tills jag är obekvämt mätt. Lägg till träningsutgifter på ca 1200 kcal om dagen så borde ekvationen gå ihop. Men jag kanske lyckas peta i mig 4kg kvarg och 3 kg broccoli någon dag

Hur la du upp din DTD? Livsmedel? Kaloriräkning? Hur länge?
Då har du bra gener för hålla dig lågfettad! Alltid varit smal hela livet? De flesta i din släkt är icke-överviktiga?

Är du igång med dieten nu?

Om du äter efter dessa riktlinjer men inte går ner i vikt, då kommer du ha/få problem med magen av monsterhögt fiberintag. För du överäter grönsaker. Förutsatt du inte börjar äta 6-7 gram protein per kilo kroppsvikt eller massa fett (men då följer du inte DTD-riktlinjerna).

Jag körde DTD när jag var ätstörd 2011-2012. Några omgångar på två-tre veckor. Funkade inte bra på mig - började hetsäta som fan av stora kaloriunderskottet, obekväm fettprocent och restriktiva livsmedlen.
Provade senare det några veckor sommaren 2018, funkade inte bra. Landsvägscyklade ~100 mil per månad och äta så lågt med kolhydrater blev cykelprestationen bajs. Det går mest definitivt inkorporera DTD med den träningen och träningsmängd, om en är smart och har alla bitar på plats. För mycket energi och tankeverksamhet för mig.
1x0 är inte uppkopplad   Svara med citat