Visa ett inlägg
Gammal 2019-01-08, 14:25   #134
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av roberthans Visa inlägg
Judendomen, hinduism, buddhism, kristendom och islam är ju de 5 största religionerna, 20% motsvarar ju 1/5 så tycker inte de låter så kraftigt överrepresenterade om någon av de andra religionerna är under 20% kommer ju automatiskt någon av de andra ha högre representation

Skickat från min EML-L29 via Tapatalk
Tänkte mer typ till förhållande av sin "storlek" som "folkgrupp" (om jag också felaktigt ska kalla nazister för en "folkgrupp") och inte religion.
Låter vältaliga wikipedia styrka mina tillkortakommanden:
Citat:
As of 2017, Nobel Prizes have been awarded to 902 individuals, of whom 203 or 22.5% were Jews, although the total Jewish population comprises less than 0.2% of the world's population.[2] This means the percentage of Jewish Nobel laureates is at least 112.5 times or 11,250% above average.
https://en.wikipedia.org/wiki/List_o...obel_laureates

Och jag tycker att "11250% över medel" torde kunna få benämnas som "kraftigt överrepresenterad"

Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.


Är det här förresten signaturmaterial, eller blir det för lösaktigt?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.

Senast redigerad av Bob90 den 2019-01-08 klockan 14:31.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat