Visa ett inlägg
Gammal 2019-12-16, 11:46   #1768
eulalia
Registered User
 
eulalias avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Inlägg: 2 603
Söndag = Lag SM i Örebro!

Kv: 83,55kg

KLBP
77,5kg Godkänt
80kg Godkänt
85kg Bom

Vi valde att göra en aggressiv höjning inför sista lyftet för att försöka jaga poäng och 3e platsen men det var för tufft idag. Jag hade stora problem på uppvärmningen med golvet som på vissa ställen var jättehalt. Till min stora glädje så flyttade dom tävlingsställningen så jag fick bättre grepp i golvet. Det är helt enkelt dags att börja träna igen så att jag blir stark också.

Kv: 83,70kg

BP (sv F6 38)
160kg Godkänt 2-1
165kg Bom
180,5kg Bom

Oj, ingången på 160 gick inte alls lätt utan det var ett riktigt kämpalyft. Vi drog tröjan mer aggressivt inför lyft 2 men tappade vä axel på vägen upp (samma i Vedum förra helgen).
Inför sista lyftet bevakade vi vårat lagguld och då det var säkrat så tog vi chansen att gå på svenskt rekord. Vi drog tröjan så hårt vi kunde och jag gick all in och skulle utföra lyftet med fart ned, men bröstet kollapsade i bottenläget. Förutom att F6 inte är det självklara valet vid rekordförsök utan kräver en tuffare tröja så är det helt enkelt så att jag behöver träna upp mig igen för att orka jobba emot trycket som blir över bröstet. Hem och träna!!!
eulalia är inte uppkopplad   Svara med citat