Visa ett inlägg
Gammal 2013-08-06, 19:21   #57
Philley
Registered User
 
Philleys avatar
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Skåne
Inlägg: 856
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbey Visa inlägg
Jo, quadsen har mycket kraft, märks framförallt i frontböjen eftersom den är väldigt nära bakböjen.

Pressen ja... Vad ska man säga... Började pressa mycket oftare och är kär in 'das press'. Tror kraften kommer mycket ifrån delvis quadsen där med, haha. Mycket med en bra push-press är rätt timing. Visste att jag hade styrkan för att sätta en 70kg push-press förut, men misslyckades 4-5 gånger på olika dagar innan jag tillslut satte den hur enkelt som helst. Nu har strikt-pressen ökat cirka 3-4kg sen dess, så tror inte det är något problem att sätta 80kg. Bara striktpressen är jag förundrad över, 60kg mot 80 i bänken.

Bakre lår har liksom blivit lite mindre volym i träningen på senaste tiden, därför jag måste köra mer där, helt rätt. Med en böj på 130+ borde jag marka uppåt 180 tycker jag själv.

Har börjat med mycket rakmark, inte riktigt fullt ut rakmark men kör mer eller mindre de flesta tyngre dragen med raka ben (från golvet). Vad som behövs är mer volym ett tag för bakre låren, inte så mycket råstyrka. Men det är en mycket god idé, kul att höra från någon annan också. Vad tror du om 3-5or på rakmark? 5or är liksom hög-rep i min hjärna... Kanske borde tänka om där.
Att marken ökar linjärt efter knäböjen är ganska vanligt ja. Jag själv har dock ganska liten marginal mellan mark och böj.

3-5or funkar säkert alldeles utmärkt. Jag personligen gillar att köra 5-10 reps då tekniken inte är lika bra som på tyngre vikter, men det är antagligen bara en teknikerna som sagt.
Testa, högreps skadar iaf inte, ganska nice ibland
__________________
Philley lyfter och svittas

Citat:
Ursprungligen postat av Alfers Visa inlägg
Folk får ju rullstol, proteser, medicin och dyl. Då kan vi ju slänga in bindor där också så att vi erkänner att vara kvinna är ett handikapp, eller möjligtvis en sjukdom..?
Philley är inte uppkopplad   Svara med citat