Visa ett inlägg
Gammal 2013-02-11, 17:09   #52
HMS Laestander
Registered User
 
HMS Laestanders avatar
 
Reg.datum: Aug 2012
Inlägg: 7 298
Blev återigen en vilodag igår efter alldeles för lite sömn natten till Söndag. Vaknade trött, och spenderade ungefär 12 timmar trött innan jag gick och lade mig, för att inte kunna sova fram tills 0200. Sov riktigt dåligt och vaknade till 0530, somnade om tills farsan väckte mig 0615, somnade om till 0800 och sen till 0900 så totalt 7 timmar "sovandes" inatt vilket inte är bra.

Träningsvecka 5, pass 1!
20130211, Bröst & Triceps. COMPOUND => BÄNKPRESS

Extremt energisk och med positiv energi (trots den kassa sömnen) klev jag in på gymmet vid tretiden. Körde på direkt och slängde upp viktplattor på stången för att bänka lite grann.

BÄNKPRESS: Idag körde jag hög-reps, måste trycka upp vikterna snart igen. Börjar bli larvigt.

60kg, 5x8 (utan egentliga problem mer än att jag får för mig att jag ska justera stången hela tiden)
60kg, 3x6 FU-bänk (första gången)

Pec deck
54kg, 1x5 LÅÅÅÅÅNGSAMMA
77.5kg, 3x8 LÅÅÅÅÅNGSAMMA

Lutande Hantelpress (vikt indikerar enskild hantel)
30kg, 3x6 PB, RPB: Någon som kanske förstår varför det blir töntigt med bänken?

CC-flyes (Vikt indikerar enskilt handtag)
15kg, 1x8
17.5kg, 3x8

Lutande CC-flyes (handtag i golvet) (Vikt indikerar enskilt handtag)
7.5kg, 3x10

Triceps-extension i kabel
Rep: 31.5kg, 3x8 + 3x4 overhead
Stång: 35kg, 5xFail

Kommentar: Mycket, mycket, mycket nöjd med passet. Som den alfahannen man är kunde man inte låta bli att spana och det var bra kvalitet även där idag. Trots att bänken släpar lite så måste detta vara det absolut bästa bröst/tricepspasset jag någonsin kört. Högt tempo, inte så mycket vila, bra kontakt i alla övningar och mycket energiskt genomgående. Detta trots att jag sov så jävla risigt. Kanske ska satsa på det i framtiden LOL. Trycker dock gärna upp bänken typ minst 20kg för mina 5*5 på nästa pass. Får se om det går för jag tror att mycket just nu sitter i huvudet (har ju 100kg som PB förvisso 1*1 men ändå.)

Funderar också på att gå på en deff inom en relativt snar framtid. Känner mig hyfsat nöjd med min muskelstorlek i de flesta områden, och skulle vara kul att vara lite mindre fast större för en gångs skull. Sista gången jag uppriktigt sagt inte var fet var typ i årskurs 3 i grundskolan..

Dagens klipp: Sjuk motivation!


Dagens ROFL:


Med det slutar inlägget.
Lägger upp matintaget senare.

__________________
Drömmen om att bli Bäst

597 RAW. Mark: 262 - Böj: 190 - Bänk: 145
HMS Laestander är inte uppkopplad   Svara med citat