Visa ett inlägg
Gammal 2019-02-09, 20:22   #23
ozzian
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2017
Ort: Marhult
Inlägg: 906
Citat:
Ursprungligen postat av sjövärdig Visa inlägg
Klassikern är ju lite speciell. Visserligen en prestation att klara, men man kan göra den hur lätt eller svår som helst. Först och främst skulle jag sätta ett mål redan i år med träningen. Någon kul tävling i sommar eller höst som håller motivationen uppe.

Vad har du för tidsmål/placering på de olika loppen?
Målet med klassikern är att utföra det, typ inte medalj men inte bara klara det.
ex lidingö skulle jag vilja klara på 3h, vasaloppet på 8-9h vättern 10-11h, vansbro, endast att ej drunkna.

Delmål är växjöloppet i maj, 10km,, ev vansbro redan får så jag får 2 chanser.
Kanske något cykellopp på 5-8 mil i sommar.
om jag klara vansbro så måste jag ju köra resten med

Men absolut viktigast är att jag fortsätter träna för fullt ett år till.

Min fundering är om jag kan köra mer effektivt än 3 pass i veckan, 1 simning, 1 cykel och 1 löpning.
löpningen vill jag ha med för att vänja lederna för belastning, gärna simningen med då jag ligger efter massa där, fast jag ökade från 200 m till ofattbara 1050m i tisdags.

Jag tränar för mycket styrka men det är som balsam för själen att köra 5x2h i veckan.

Edit, jag har tagit bort marklyft för korsryggens skull, men har fått tips om stretching, så kanske kan jag börja köra det igen.
sen har jag tagit bort ben för att orka mer kardio men det ska jag försöka få till iallafall 1 gång i veckan.
älskar ju knäböj.....

Senast redigerad av ozzian den 2019-02-09 klockan 20:28.
ozzian är inte uppkopplad   Svara med citat