Visa ett inlägg
Gammal 2007-06-19, 21:33   #49
machine gun
Triatleten
 
machine guns avatar
 
Reg.datum: Apr 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 11 080
Citat:
Ursprungligen postat av skaparn Visa inlägg
För att orda lite om den mer generella diskussionen kring fler skopar än ett måste jag säga att det är konstigt att någon ens kan ifrågasätta det. Förutom att man kan unna sig flera par löparskor bara för att det är kul/snyggt/inspirerande så kräver varjte typ av löpning sin typ av sko. Har man fler par gå-på-Berns-skor än idrottsskor bör man rannsaka sig själv och sin attityd till träning.
Saken är väl den att jag inte direkt sysslar med så många typer av löpning. Jag kör mest distans på asfalt och min fråga var mer generellt ställd, dvs finns det någon poäng med att ha flera par skor ur t.ex. ett skadeförebyggande eller skosparande perspektiv? Jag får ju för mig att det vore bra att ändra belastningen något emellanåt eftersom den hamnar likadant med varje skopar.

Sen att det kan vara trevligt med ett par lättviktsskor för tempopass/tävling samt eventuellt trailskor till terränglöpning höst/vinter ifrågasätter jag inte.
__________________
Att träna alla muskler i kroppen utom hjärtat är vansinne

It's all about limits: Reaching them, exploring them, exceeding what you thought yours were
machine gun är inte uppkopplad   Svara med citat