Visa ett inlägg
Gammal 2012-09-12, 18:10   #103
Fordon
Lyft! Upp å ner!
 
Fordons avatar
 
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 3 197
Citat:
Ursprungligen postat av BelowAverage Visa inlägg
På vilket sätt är de inte lika?
Tja, Islam uppmanar till att döda. Fegt att inte svara på min fråga.

Citat:
Jag som fått för mig att det enligt vissa muslimer är avbildning som inte är ok. Ffa att det var karikatyrerna som provocerade.
Jag tror inte att en vacker fresk i en dansk moské som avbildade muhammed hade provocerat på samma vis.
Finns väl knappt nån muslim som accepterar provocerande karikatyrer. Men många av de som jag har träffat anser att man ska "vara försiktig med vad man säger" när de tkommer till Muhammed.

Citat:
Vem har sagt det?
Det har jag snappat upp från diverse diskussioner över nätet och irl.

Citat:

Det har jag också hört från flera håll.
Om så är fallet, vad är problemet?
Problemet är att religion och främst islam breder ut sig. Jag tycker att det är ett problem. Men är man inte emot religion/islam så förstår man väl inte varför jag tycker det.

Citat:
Jag var nyfiken och frågade. Om du vill sticka under stol med det så får du väldigt gärna PM:a.
Om du hade varit nyfiken hade du pm.at mig istället för att skriva det offentligt. Om du tycker att jag bör rösta på SD så får det stå för dig, men denna tråd handlar inte om mig eller mina åsikter. Men det är komiskt att man får en SD-stämpel såfort man yttrar sig. Exakt vart har jag någonsin förespråkat Sverigedemokraterna?


Citat:
Spinner vidare på det där du sade om kristna korståg. Religionerna i sig tycker jag är av samma skrot och korn i stort, skillnaden är att det inte finns lika många hårt troende kristna längre.
På den tiden (korstågen) så tror jag att kristna och muslimer var mer jämna i sin fanatism. Men sekulariseringen i väst började tidigt, varför vet jag inte men det vore kul om någon bildad på brädan kundre bidra. Kanske påverkar det att kristendomen är drygt ett halvt årtusende äldre?
Där har vi ju något. Kristendomen förut var ju extrem. Under en tid i sverige så var det förbjudet att vara katolik, trots att katolismen rådde i Sverige tidigare. Men då belades det med bannlysning och/eller dödsstraff om jag inte minns fel. Men nu har vi som tur är inte sånt längre. Däremot finns det betydligt mer muslimer som är starkt troende. Det är ett problem anser jag.
Det känns som att folk gömmer de muslimska religionsproblemen i kristendomens f.d vilda västern.


Citat:
I dagsläget tror jag det sker en ökad sekularisering av muslimska länder. Men jag har inga siffor på det, hur man nu ska få fram sådan data. Inte för att du verkar ha mycket belägg för dina domedagsprofetior om global sharialag heller.
Tror det hänt/händer mycket runt balkan. Och demokrati verkar ligga på tapeten i många länder i mellanöstern just nu. Ifall du inte märkt det så har det förekommit demonstrationer, uppror och inbördeskrig i mellanöstern de senaste åren.
Och det är inte sharialagar de slåss för utan demokrati.
Äh men sluta. Jag är orolig för att islam breder ut sig. Jag håller inte på med domedagsprofetior. Jag måste väl kunna få ta upp det och prata om det? Jag hoppas absolut att demokrati kommer ta över i mellanöstern. Samtidigt så höjs rösterna alltmer för att västvärlden inte ska hjälpa till med trupper som slåss för demokrati. Jag tror ändå inte att vi på något sätt skulle på må bra av att få mer inflytande från islam och deras religiösa kultur.
__________________
"Vinnaren gör det förloraren inte orkar"

2019 års journal
Fordon är inte uppkopplad   Svara med citat