Visa ett inlägg
Gammal 2019-10-20, 08:30   #5
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av spoon Visa inlägg
Kul med ny journal. Extra kul då vi verkar göra tvärtom. Jag har slutat med styrkelyft och fokuserar mer på kondis välmående och underhåll av styrka. Kul att läsa raderna om gemenskapen i SL. Jag upplevde detsamma och kan sakna det. Tycker du skrev det bra. Bara man tar det seriöst så är man respekterad. Vikten på stången är sekundär. Är det 70 eller 270 på stången så jobbar folk efter sina förutsättningar för att förbättra sig.

Ett tips är att skita i viktklasser. Det är mer för dom som tävlar på högre nivå enligt mig. Ät så att du kan prestera bra och lyft så mycket du kan på tävling.

Lycka till =)

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
Tack! Bra tips med viktklasserna.

Hade tänkt skriva en punkt angående löpning, men jag glömde. Jag har tänkt fortsätta jogga lite oseriöst, sådär någon halvtimme två-tre dagar i veckan. Jag älskade visserligen att springa halvmaran, men just nu vill jag hellre bli riktigt stark än riktigt uthållig. Dessutom har jag knäproblem i löpningen.

Det går kanske att kombinera styrkelyft och långdistanslöpning rentav, iallafall på min nivå? Vi får se lite vad som händer. Ska köpa ett års medlemskap som sagt, sen kanske jag är less och vill fokusera hundra procent på löpningen!

Blir nog ingen löpning idag iallafall - nojig över knät samt lite förkyld.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat