Visa ett inlägg
Gammal 2018-01-16, 23:03   #1009
rattlesnake61
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2015
Inlägg: 224
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Jo, det kan ju trots allt ligga en bit bort. Thor har gjort sjuka framsteg sedan han började samarbeta med "Australian strength coach", känns som han ligger närmast. Anledningen till att jag favoriserar honom är dock lite skev - det är mest p.g.a. att jag ser hans framsteg. Shaw är mer återhållsam, skulle lika väl kunna vara så att han är på samma nivå för tillfället.

Om jag får tippa så sker det inte i år, men det kommer heller inte att dröja ett årtionde. Tror vi får se det inom två-tre år. Brutna barriärer brukar innebära att de som jagar tappar lite respekt för vikten och gör stora framsteg snabbt.
Shaw är grym i mark, men han verkar ha fastnat runt 460kg sedan 2015 vilket inte är så konstigt då alla till slut bör nå en gräns när det inte längre går att bli så mycket starkare. Men även om Shaw inte längre blir starkare så kan han möjligen vinna WSM ett par gånger till, mestadels för att han har bättre tävlingsnerver än Hafthor och inte gör några misstag.

Det skulle också va kul att se någon göra 230kg i stocklyft snart, Savickas hintade iaf om att han skulle göra ett försök i år. Sedan är Iron Biby som nyligen la upp en strikt militärpress på 220kg också en möjlig kandidat.
rattlesnake61 är inte uppkopplad   Svara med citat