Visa ett inlägg
Gammal 2017-03-01, 19:25   #381
Bjorneman
Registered User
 
Bjornemans avatar
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 3 410
Citat:
Ursprungligen postat av 345.5 i bänk Visa inlägg
Om vi tar denna final. I stock hade alla utom Magnus fått köra stock för reps innan medans han fått vila.

Magnus hade ett av världens bästa grepp. Nu hade dom arm overall arm i finalen som är en extrem grepp övning. Sedan farmers där greppet fäller avgörandet. Då väljer dom att förbjuda remmar i carhold och gjorde det till en grepp övning. Trots att det ofta var tillåtet med remmar internationellt. Detta med valet av grenar var frustrerande för Anders särskilt nåt år efter 2000.
Jag är med på det och det är givetvis inte rättvist, men jag tror att han hade vunnit i vilket fall. Det var en ganska underlig final med nästan uteslutande grenar som han var absolut världsklass i.

Jag menade inte att de som är insatta gnäller. Det är väl med all rätt i så fall, men andra verkar ha fått för sig att Magnus inte var något vidare bra alls och det var han som sporten såg ut på den tiden. T.ex. att han vann WSM 98 BARA för att alla var skadade och sjuka. Det stämmer inte. Det enda verkliga hotet det året, Ahola, var med till slutet. Dessutom har han 4 övriga pallplatser på WSM och en jävla massa vinster i andra tävlingar. 13 år i absoluta världstoppen och den enda gren som han var genomgående relativt dålig i var knäböj. Sen kan man givetvis inte jämföra sporten och atleterna med hur det ser ut i dag.

Sen verkade han mer än lovligt dryg och divig på den tiden, men det är en annan sak.
Bjorneman är inte uppkopplad   Svara med citat