Visa ett inlägg
Gammal 2006-12-26, 14:07   #115
Börje H
Negativa Blöje
 
Börje Hs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Ort: Dubai
Inlägg: 15 672
Citat:
Ursprungligen postat av Fetknoppen Visa inlägg
Det är absolut inget fel på dom böjar du gör där. Tekniken i lyftet är perfekt och det enda fel du gör är att du står med lite för bred fotställning just när du lyfter av skivstången. En sådan bred fotställning redan när man lyfter ut gör att det lätt blir stora sidokrafter när du går bakåt. Då blir det vingligt, ostadigt, du vacklar i sidled som en gås när du går, och du slösar mycket kraft och energi redan innan lyftet har börjat.

Ett perfekt lyft från start till slut ska se ut precis som det lyft du gör där, men du ska inte ha bredare fotställning än ca 40cm mellan fötternas utsidor när du trycker av stången och går bakåt. Sedan får du bredda för att hitta ett perfekt läge för själva lyftet...

Jag tycker inte att du ska sträva efter att kopiera Joakim Laksos knäböjar. Din teknik är mycket bättre. Den stil han använder sig av gör att man kan lyfta mycket utan utrustning eftersom han fördelar belastningen mellan rygg och ben på ett helt annat sätt än vad du gör med din teknik. Men å andra sidan får han betydligt färre kg av utrustningen än vad du kan få med din teknik. Kort sagt; dina böjar är perfekta bortsett från att du står med för bred fotställning när du trycker av stången och går bakåt.
Tackar för detta inlägg!
Hmmm, ja det är ju skönt om man kanske slipper att stå så överdjävligt brett som Jocke gör. Och som du säger så får han inte alls ut så mycket av utrustningen. Utan tvekan är han dock rejält stark helt utan utrustning.

Jag kommer att försöka hålla tekniken i videon och successivt öka belastningen. Känns tämligen vingligt i botten då man inte riktigt är van. Om solen står i rätt position och stjärntecknen är gynsamma kanske man hakar på Pahkama till Ö-byn för lite böjar med min Centurion till våren
__________________
Pastor Smulter predikar:
"En tarvitse pillua! En tarvitse rahaa. Koska pääasia on että penkki kulkee"
Citat:
Ursprungligen postat av Gute Visa inlägg
Jag blir aldrig "klar" med någonting, jag uppnår ingenting, jag bara lyfter.
Instagram: BORJETHESWEDE #TeamBTS #Wolverineenergydrink
Börje H är inte uppkopplad   Svara med citat