Visa ett inlägg
Gammal 2020-01-24, 10:06   #11
smerk
Lägg in nått kul
 
smerks avatar
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 1 654
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Nej det är ju uppenbarligen en mer fördelaktig teknik just nu. Men det är inte säkert det är det bästa tekniken för att nå så långt som möjligt i längden.

Ifall man kört marklyft i 15 års tid och testat massor med olika sätt och kunnat utvärdera alla möjliga teknikvarianter så kan jag hålla med om att en ny teknik som ger såpass stor förbättring nästan garaterat är en teknik man bör fortsätta använda.

Men ifall man är nybörjare och bara kört 15 pass marklyft i hela sitt liv, och öht inte kört särskilt mycket bål och underkroppsträning så skulle jag vara väldigt försiktig med att dra sådana slutsatser ifall man "råkat uppfinna" en ny och bättre teknik.

Om man ser ovanstående två exempel som extremfall på en skala så kommer väl TS hamna någonstans mellan dessa. Så frågan är väl i första hand var på skalan han befinner sig.
Jag har styrketränat ett par år, till och från. Jag har emellanåt slarvat med benträningen volymmässigt men jag har alltid kört knäböj. Marklyft har jag endast kört i korta perioder, men den har alltid släpat efter böjen relativt sätt. Detta är första gången min mark är någorlunda symmetrisk med böjen.

Jag utför mark för att bli bra på lyftet. Muskelmassan utvecklar jag genom högreppare i good mornings samt stångrodd och ibland GHR.

Kan filma ett set på 180 nästa vecka
smerk är inte uppkopplad   Svara med citat