Visa ett inlägg
Gammal 2020-09-17, 10:09   #18
Beemel
Oh gravity, thou art a heartless bitch
 
Beemels avatar
 
Reg.datum: May 2006
Ort: Hemma hos mig.
Inlägg: 7 119
Blev nyfiken och kikade på de två första avsnitten då de var gratis.

Det känns som om antingen är alla deltagarna extremt otränade, lata och/eller gnälliga eller också har de blivit tillsagda att så ofta som möjligt berätta hur jobbigt allt är (i ett försök att framhäva hur hårt 16woh är?!?).

Det lilla som faktiskt visats av själva träningsschemat var inte så imponerande det heller.
En morgonpromenad runt timmen och ett gympass om dagen.
Är det verkligen det som är definitionen på "helvete".
Kanske är detta ett helvete för den lata genomsnittlige otränade Svensson.

Nu vet jag inte vad syftet med programmet är, om det är att sälja in 16woh som träningsprogram/metod (lite känns det som om det är en längre reklamfilm, om än ganska dålig). Eller om det kanske handlar om att inspirera gemene man till att ta tag i hälsan (genom kost och träning)
I båda fallen så känns det som om man missar målet.

Att få folk att tro att vägen till en förbättrad hälsa är extremt hård och att man till exempel inte får börja äta, bara för att schemat säger att det är 20 minuter kvar tills ett visst mål mat, detta i kombination med hur mycket gnäll det är hur jäkla jobbigt allt är, tror jag mest detta program avskräcker många från att ens försöka ta tag i sin hälsa.
Gissar att de flesta varken har lust och/eller möjlighet att äta sin mat så exakt efter klockan, Eller känner för att vara helt ledbrutna hela tiden (även om jag inte tror att det är hälften så tungt och jobbigt som deltagarna vill göra gällande)

Så kanske är bara syftet underhållning där det handlar om att se kändisar "lida" (eller åtminstone tycka synd om sig själva).

När man ser vissa av övningarna och de vikter som används så känns det allt annat än hårt... Oavsett hur mycket det gnälls så ser det ut i vissa rörelser som om de inte överhuvudtaget har någon belastning (särskilt i maskinövningar). I fri-viktsövningarna så är det ju inte heller särskilt stora vikter som används (ens för en otränad?!?) eller är det mitt perspektiv som är skevt då jag oftast ser relativt tränade människor flytta vikt.

Funderade på det temat också allvarligt på om det inte finns några som helst fys.krav för snutar då Melin står med 30-40kg i knäböj och grinar illa och berättar hur jobbigt det är...
__________________
_____________________________________________
Beemels journal
Beemelversusgravity på Instagram
Beemel är inte uppkopplad   Svara med citat