Visa ett inlägg
Gammal 2018-10-26, 13:51   #872
LadyG
Fudoshin
 
LadyGs avatar
 
Reg.datum: Apr 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 9 594
Där har vi anledningen till att jag är seg och loj idag, det närmaste jag kommer träningsvärk av löpning. Den där första backen är verkligen inget att leka med, och då ska vi komma ihåg att det är terräng, smala stigar (vissa ser ut att vara viltstigar) som jag är så obra på.

Nu har jag dessutom varit i farten och tänkt en massa. Jag har tränat efter schema förr och det har gått jättebra, särskilt i de perioder då jag inte själv haft inspiration eller lust. Då har det bara varit att ge sig ut och exekvera. Så, eftersom det fungerat tidigare kanske det kan fungera igen tänker jag. Men då skulle det vara bra om jag ledigt kunde springa 5km på ca 35 min för att kunna följa det schema jag vill följa (Stockholm marathon på 5 timmar). Just nu tar det 37 minuter och då är det inte lätt och ledigt direkt.

Jag har bestämt mig för att köra på så bra jag kan i fem veckor, denna inräknad, och sen sjätte veckan göra om 5km-rundan jag sprang tidigare i veckan. Om jag då ligger i linje med vad schemat är gjort för är det bara att köra på.

Det borde fungera, då borde jag dessutom få in mina två styrkepass. Jag behöver dem om jag ska fortsätta gå ner i vikt på rätt sätt tror jag. Jag är ganska säker på att jag annars bara förlorar en massa fina muskler som jag kommer att behöva senare.

Kostplanen är 1400kcal/dag, cirka 100g protein, 70g fett och resten kolhydrater. Det blir mycket tonfisk, lax, makrill, kyckling, torsk och mager ost (10% fett). Mycket ägg, avokado, keso och kvarg. Mycket bönor och baljväxter. Mycket vitkål, kålrot, blomkål, broccoli och andra kålväxter men så gott som inget bröd, pasta eller ris. Sedan tidigare äter jag inte bullar, kex, kakor, godis, snacks eller chips och jag dricker inte läsk eller saft. Det ska vara rejält illa ställt om jag ska äta snabbmat, jag undviker helst det eftersom jag ofelbart får ont i magen av det.

Det går inte så himla fort på mitt vis, men det fungerar i längden. Jag ska ju leva hela livet med kosten, lika bra att se till att det är en hållbar plan då.

Jag dietar och motionerar inte. Jag äter och tränar.
Bifogade bilder
Filtyp: jpg milrundan.JPG (18.0 KB, 53 visningar)
__________________
The only way of finding the limits of the possible is by going beyond them into the impossible. Arthur C. Clarke
Träningsjournal - Mot Stockholm Ultramarathon 100km
LadyG är inte uppkopplad   Svara med citat