Visa ett inlägg
Gammal 2018-01-19, 10:16   #43
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
Citat:
Ursprungligen postat av Dk1ng Visa inlägg
Att försöka går ju alltid..

Jag tror i och för sig inte att det är fullt så illa som vi kanske får det att låta. Många unga jag kommer i kontakt med kör kombinerade träningsformer - triatleter som styrketränar och byggare som konditionstränar. Även de som bara tycker om att gymma och som "när jag var ung" nog hade blivit renodlade byggare eller SL-rävar kör med dagens trender ofta crossfit eller crossfit-inspirerat. Då kommer ju en hel del kondition på köpet. Om jag sedan har fog för min oro över slitaget på sikt med så mycket stressade reps och inte helt sällan illa utförda SL/OL-lyft återstår väl att se. När någon ur det yngre gardet eller bekantskapskretsen pratar crossfit, paleo eller LCHF har jag med årens visdom lärt mig att vara tyst och gläds istället åt att de tränar något (oavsett vad de må vara) samt visar ett begynnande intresse för vad de stoppar i sig. Det gagnar oss alla på sikt.

Vi må vara lika i vårt synsätt och eventuellt träningshistorik, men dömt av din journal och dina prestationer så är du snarare det fysmonster jag drömmer om att vara. Ett ypperligt bevis på att det går att kombinera både styrka och storlek med snabb löpning. Jag lyfter på hatten!
Håller med dig i stort Det känns som att folk mellan 20 och 30 tränar mer än någonsin förut. Folk som man aldrig trodde skulle göra något annat än att festa och slappa går till gymmet ett par gånger i veckan. Det är ju otroligt positivt!

Haha ge mig inte huvve nu! Tack snälla för de fina orden
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat