Visa ett inlägg
Gammal 2019-01-11, 12:31   #10
Eveline
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2017
Inlägg: 38
Citat:
Ursprungligen postat av Emmapemma Visa inlägg
Hej, tänkte cutta lite men mitt problem är att så fort jag börjar deffa hamnar jag på för stort underskott väldigt lätt.
Proteinrik och ”bra” mat är så jäkla mättande att jag helt enkelt inte får i mig tillräckligt. Gör jag en morgonsmoothie på banan, proteinpulver och ägg får jag inte ens ner halva glaset t ex. Jag vill inte rasa i vikt och tappa muskler utan gå ner ”bra”. Hur gör man?
Jag förstår hur du tänker. Det är en knepig ekvation att få ihop. Jag har deffat under hösten men haft svårt att få ihop det med kosten, så jag har tappat en del i muskelmassa. Och det var ju inte meningen. Jag har samma problem som du, att få i mig tillräckligt med bra och riktig mat. Av fisk och kyckling klarar jag max en halv portion, sedan är jag tokmätt. Jag äter inte rött kött och är väl inte proteintillskottens bästa vän...

Det bästa råd jag kan ge är väl att försöka dela upp maten på mindre portioner och äta oftare. Vet att det kan vara väldigt svårt om man samtidigt jobbar eller pluggar. Kan vara knepigt att ta kyckling till förmiddagsfikat och lax till eftermiddagskaffe...

Ägg är ett smart livsmedel. Väldigt bra näring och man blir inte så mätt av det. Det brukar funka att äta upp till 3-4 Ägg vid en måltid utan att känna sig övermätt.
Eveline är inte uppkopplad   Svara med citat